søndag den 18. april 2010



Inspiration - Inspiration




Photographed from the book "thriftychic"


Photographed from the book "thriftychic"


Photographed from the book "thriftychic"







Photos: Joan's Country Living - The book: "junkstyle"


Jeg anbefaler disse skønne bøger:

Ich empfehle diese schönen Bücher:

I recommend these lovely books:


"thriftychic"
by Liz Bauwens and Alexandra Campbell
Photos by Simon Brown (2009)

"junkstyle"
by Melanie Molesworth
Photos by Tom Leighton (compact edition 2006)


Ha' en god uge/Schöne Woche/Have a nice week

JOAN

16 kommentarer:

  1. Vilka underbara och stämningsfulla bilder.
    Tack för de fina boktipsen!
    Kram Randi

    SvarSlet
  2. Ich liebe solche Bücher! Das kleinere der beiden steht auch in meinem Bücherregal. Danke für die Einblicke!
    Liebe Grüsse
    Doris

    SvarSlet
  3. Åhhh så underbara vackra bilder!
    man smälter!
    Hoppas du får en fin vecka!
    Kram Kathrine

    SvarSlet
  4. Riktiga mys bilder i den boken. En härlig bok att kunna bläddra i. Tack för boktipset!
    Elisabeth

    SvarSlet
  5. Riktigt mysiga bilder. Härligt lantliga.:-) Kram Stina

    SvarSlet
  6. Ja det var verkligen en fin bok med vackra bilder och rum, men det är Joan's blogg också, lika hög livsnjutning!!!!!! Mari.

    SvarSlet
  7. ...just under ett sådant träd skulle jag vilja ha mina utemöbler också.....

    SvarSlet
  8. Tjusigt, men då vi lägger våra pengar på resa, bio m.m så blir möbler och sånt bort prioriterat... men drömma kan man ju!
    :)

    SvarSlet
  9. For en "thrifty chick" må disse bøger være guld! Tak fordi du gjorde opmærksom på dem igen, for jeg har set dem omtalt et sted før og tænkte at jeg ikke ville glemme at se efter dem..... men det har jeg åbenbart gjort alligevel!

    Hav en dejlig dag!

    Knus fra Helle

    SvarSlet
  10. Vilka vackra bilder.

    Kul att du gillar att läsa det jag skriver. Vi har haft ett tufft år jag och min familj med svåra beslut. Nu känns det som vi är på rätt väg. Jag jobbar mindre, men har mer tid för familjen. Vi har mycket skulder pga firman men håller på att få ordning på allt. Nu ser jag fram mot en skön sommar då jag ska ha min första långa ledighet.

    Cilla♥

    SvarSlet
  11. Heisan Joan!

    Takk for boktipset, disse så flott ut, kunne tenkt med dem:) Håper du koser deg og planlegger drivhus vår...hi.hi

    Klem fra meg ♥

    SvarSlet
  12. Junkstyle har jag också, men den andra var ny för mig, tack för tipset!

    Kram Marie

    SvarSlet
  13. Oh von diesen Büchern kann ich nie genug bekommen :-) Danke für den Tip! GGLG Yvonne

    SvarSlet
  14. Tack för tipset Joan!
    Kram Anna

    SvarSlet
  15. Ja, vilka helt otroliga böcker med sådan myskänsla! Det gillar jag!
    Ha det så gott!
    Carin

    SvarSlet
  16. Jeg har lagt en hilsen til mig på min blog. :-)
    Knus Birgitte

    SvarSlet